De ce am anulat abonamentul Wizz All You Can Fly

de-ce-am-renuntat-la-wizz-all-you-can-fly

Conținutul articolului

Recent scrisesem un articol despre abonamentul lansat de Wizz Air cu zboruri de limitate numit Wizz All You Can Fly. Cumpărarea abonamentului a fost lansată pe la jumătatea lunii August anul acesta (2024), cu promisiunea de rezervări zboruri începând cu data de 25 Septembrie.

În momentul în care am primit e-mailul de lansare, ne-a surâs foarte mult ideea, plănuind să călătorim mai mult. Am început apoi să citim cu atenție termenii și condițiile pe care Wizz Air i-a pus la dispoziție și am fost bucuroși să activăm abonamentele.

Ce ne așteptam că vom primi în abonament

La activare, noi am înțeles și am fost de acord că limitările abonamentului sunt cele despre care am vorbit în primul articol. Limitările erau rezonabile, deși modul de funcționare al abonamentului părea slab organizat.

Așteptările noastre legate de abonament au fost că, odată ce se lansează posibilitatea de rezervări zboruri, putem începe să ne planificăm vacanțele pentru ce a rămas din acest an și anul următor. Din termenii prezentați pe site-ul lor (noi am citit versiunea în engleză – acesta este documentul cu primii termeni) am înțeles că nu putem rezerva mai devreme de 3 zile înainte de a zbura, lucru care părea decent.

Ne-am gândit și că – nefiind asigurate locuri și să nu ne trezim la check-in că nu putem zbura – odată cu rezervarea zborurilor puteam cumpăra și locuri, pentru a rezolva astfel această limitare.

Problema a apărut însă în momentul în care aceste limitări au fost schimbate…

De ce am anulat abonamentul Wizz All You Can Fly?

Probabil entuziasmul a fost de vină, însă acesta trebuia să fie primul semn de întrebare pe care să ni-l punem în momentul în care am citit termenii inițiali, mai exact faptul că ceea ce scria în termeni era foarte interpretabil și deloc concret.

Cu 3 zile înainte de lansarea oficială a platformei de unde puteam rezerva zboruri prin abonamentul Wizz All You Can Fly, am primit un e-mail în care eram anunțați că termenii și condițiile abonamentului au fost actualizate (link către T&C actualizați). Principalele actualizări au fost:

  • S-a trecut de la limitarea „if the booking is made within calendar 3 days (72 hours) before departure” la „The booking must be made between three (3) calendar days (72 hours) and three (3) hours before the departure of the given flight.” – unde am trecut de la ideea că nu poți rezerva zbor mai devreme de 3 zile, la faptul că poți rezerva zbor DOAR în intervalul de 3 ore și 3 zile de la decolare.
  • Iar acest lucru se poate face dacă vor fi puse la dispoziție bilete pentru membrii Wizz All You Can Fly, fiind adăugată și clauza:

*Seat availability is not guaranteed. The number of seats available for Wizz All You Can Fly members may differ from those available through regular booking. Wizz Air can decide how many tickets to offer All You Can Fly members for each flight and may add or remove tickets at any time.

  • Apoi, am trecut de la posibilitatea de anulare a abonamentului de la 3 zboruri ratate, la 2 zboruri ratate. Însă tot nu s-au clarificat termenii legați de ce se întâmplă dacă ți se anulează zborul de plecare și, drept urmare, nu ai cum să prinzi zborul de întoarcere 🙂 PS: tu nu poți anula un zbor rezervat.

Decizia de a anula abonamentul

Analizând aceste schimbări, ne-am dat seama că abonamentul nu este potrivit pentru noi. Atât datorită schimbărilor de acum, cât și datorită faptului că ne-am dat seama că Wizz Air poate reveni oricând cu o nouă actualizare în care limitează complet orice posibilitate de rezervare prin intermediul abonamentului. Așadar, ne-am decis să anulăm abonamentele înainte de lansarea platformei de rezervări, astfel încât să putem primi înapoi suma achitată.

După anularea abonamentelor, banii au fost returnați la o săptămână de la cererea de anulare. Deși suma a fost integral rambursată, am avut totuși pierderi de peste 150RON/abonament, din cauza schimburilor valutare (din RON în EUR la plată, apoi din EUR în RON la rambursare).

Cui se potrivește noua formă a abonamentului Wizz All You Can Fly

Deși noi am realizat că abonamentul cu zboruri nelimitate Wizz All You Can Fly nu este pentru noi, nu înseamnă că nu ți se potrivește nici ție. Noi ne-am dat seama doar de faptul că vrem să ne planificăm vacanțele cu ceva timp în urmă, măcar de la o lună la alta, iar cu acest abonament nu am fi putut să facem acest lucru.

Așadar, credem că abonamentul cu zboruri nelimitate de la Wizz Air ți se potrivește dacă:

  • Îți place să faci călătorii spontane și ai posibilitatea să te decizi cu 3 zile sau mai puțin înainte de a pleca într-o nouă destinație.
  • Consideri că vei zbura destul de frecvent încât să acoperi costurile abonamentului de 499€/an (sau 599€, dacă nu ai prins reducerea).
  • Călătorești în interes de serviciu/business destul de des și zbori oricum frecvent.

Ce poți face cu abonamentul de zboruri nelimitate, dacă ești spontan

Pentru a trece peste limitarea pe care Wizz Air a anunțat-o legată de numărul de locuri pentru membrii Wizz All You Can Fly, poți alege destinația în care vei pleca în funcție de locurile disponibile. Dacă ești spontan, vrei să călătorești în locații noi și vrei să beneficiezi la maxim de abonamentul tău, atunci această abordare poate fi foarte productivă pentru tine. Hm, poate fi o idee bună și pentru a da start unui cont de travel pe instagram! (Dacă ajungi să faci asta, dă-ne tag @cazaricupiscina pe instagram :D)

Concluzie pentru anularea abonamentului Wizz All You Can Fly

Abonamentul Wizz All You Can Fly poate fi o soluție excelentă pentru cei care sunt flexibili și pot călători spontan, însă pentru cei care își doresc o planificare mai detaliată a vacanțelor, schimbările de termeni și condiții aduse de Wizz Air fac acest abonament mai puțin atractiv. Pentru cei care se bazează pe rezervări din timp sau care au nevoie de o mai mare siguranță în ceea ce privește locurile disponibile, acest tip de abonament poate genera frustrări. Decizia de a-l anula a fost justificată de lipsa clarității și de riscul unor modificări suplimentare neprevăzute.

Tu ce părere ai?

Abonare newsletter ❤

Fii la curent cu noutățile de pe site-ul nostru, prin e-mail.

Ți s-a părut interesant? Distribuie:

Despre zborul către aeroportul din Salerno (QSR) – Costa d’Amalfi, Italia din București (OTP) Vă informasem lunile trecute aici – Zbor direct pe [...]

Introducere cazări cu piscină în apropiere de pârtii de ski și trasee de drumeții montane Explorarea munților devine cu adevărat specială atunci când [...]

Cum ajungi la Lacul Como din Milano sau Bergamo? Află cele mai bune opțiuni de transport cu trenul, autobuzul sau mașina și descoperă [...]

5 răspunsuri

    1. Bună ziua,

      Noi am anulat abonamentul după ce am primit e-mailul de actualizare termeni din partea Wizz Air. În acel e-mail au oferit un link către formularul de cerere anulare, care a devenit inactiv între timp. Puteți lua legătura cu ei, însă din păcate termenii lor spun că nu se mai poate anula după 30 de zile de la achiziționare – https://wizzair.com/ro-ro/informatii-si-servicii/abonamente/all-you-can-fly

      Există totuși șanse să vă dea opțiunea de a-l anula, dacă mai primiți un e-mail de actualizare a termenilor și dacă nu ați folosit abonamentul. Așadar, urmăriți astfel de e-mailuri din partea lor.

      Succes și sperăm să rezolvați!

      O zi frumoasă!

    1. Minunat, mă bucur să aud că există persoane care se bucură de abonament! Ne poți spune experiența ta de până acum și dacă există anumite „tips & tricks” care ar fi folositoare și altor persoane care dețin abonamentul? Mulțumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *